neděle 15. ledna 2006

O psychedelikách (jeden z mnoha pohledů)

Mnozí konzumenti tvrdí, že jim psychedelika rozšiřují vědomí... nedají na ně dopustit. Z hlediska pravdy si jen vytvořili svůj vlastní svět... jinou iluzi, takovou, která je jakoby odrazem jejich víry... Pro mě jsou psychedelika pouze katalyzátorem víry. Dají Vám přesně to co chcete. Můžete být kdekoliv a čímkoliv neboť ve svém vědomí nejste vázani na hmotu. Proto jsou často označovány za kouzelné... ale co jiného je kouzlo než iluze.

 



Podívejme se na vlastnosti jednotlivých přírodních halucinogenů... podívejme se na ostnatou tobolku durmanu... jak by asi tvůrce ochránil tvory před nebezpečím ukrytým uvnitř? Opatřit ji ostny je podle mě dosti dobré znamení... včetně jeho opylování smrtihlavem jež má na hřbetu lebku... A co takhle pestrobarevnost Muchomůrky červené... není až příliš nápadná, aby nemohlo dojít k záměně s jinými prospěšnými houbami? A co třeba modrání lysohlávek? Nejsou snad věci jež mění barvu, čili své vlastnosti zlým znamením... měnivost není podle mě znakem pravdy či Boha nýbrž úplně něčeho nebo někoho jiného.

Které zvíře dokáže požívat tyto rostliny? Ještě jsem neviděl ožraný durman, ani muchomůrku červenou ani lysohlávku... Žádné zvíře je nespásá ve velkém... proč asi?

Kdyby psychedelika opravdu rozšiřovala vědomí... pak by naše mladá generace byla generací proroků... byli by plni poučení, znali by pravdu, chovali by se jako skuteční guruové... Ale děje se tak? Ale na druhé straně jsou i lidé, které psychedelika změnila... to mě přivádí k závěru, že výsledek "terapie" je přímo úměrný kvalitě ducha konzumenta...

Nyní Vám přináším mou zkušenost s psychedeliky. Už to že jsem je nemohl přes dva roky sehnat, mě mělo trknout... jako by mě někdo ochraňoval... A pak jsem poučen patřičným množstvím článků, studií a informací o nich nasbíral větší množství Lysohlávky modrající. Pár ještě čerstvých jsem hned rozmixoval s jablkem a sirupem z černého rybízu a hned požil. Zbytek jsem dal sušit. Po několika minutách na mě přišlo nutkání k smíchu... a tak jsem vyrazil ven. Byl jsem zvědav na to všechno co jsem se dočetl v různých zážitcích, ale rozhodl jsem se že budu pouze svědkem tj., že vypnu představivost a jakékoliv myšlenky... že budu jako zástupce lidského rodu, který o jejich působení nic neví a ani neví, že je požil... jen jsem chodil venku... naslouchal... pozoroval... Vůbec jsem nemluvil... nic z toho co bylo popisováno v zážitcích jsem nezažil. Žádné světelné obrazce, mluvící stromy, nic fantastického.... byl jsem velmi zklamaný. Avšak na druhou stranu jsem se jakoby napojil na něco uvnitř mě... najednou by mi bylo všechno jasné... i začal jsem plakat nad tím kolik knih bylo zbytečně popsáno... a že velká většina jsou brak... můj duchovní život se rozpadl...

Když jsem přišel domů a viděl rodiče, jak sedí u televize a hlodají reklamy... co reklama to výbuch smíchu... Třeba si vzpomínám na reklamu 10 šťastných.... kde slogan končí 20 miliónů denně... mi hned přišel dovětek : ale do naší kapsy... jako by jsem viděl věci jak opravdu jsou... Smál jsem se i plakal zároveň. A tak jsem si šel trochu zameditovat... nedělo se zase nic, jen se mi někdo nebo něco snažilo vtlačit do mé mysli, abych houby vychvaloval... neučinil jsem tak!

Můj druhý kontakt s houbou byl asi za 14 dní, kdy jsem usušené houby rozemlel a vzal si asi vrchovatou polévkvou lžíci hub. Jen tak do pusy a hned zapil čajem. Šel jsem se osprchovat abych byl "čistý" a potom jsem si lehl do postele a čekal. Chtěl jsem je vyzkoušet v klidu bez pohybu... úplně se jim poddat. Začalo to opět nutkáním k smíchu... pak to přecházelo v brnění a hučení v uších... pak se mi před očima změnil vzduch... prostě se vlnil a šly v něm vidět průhledné spirály fraktálů... pak když jsem najednou slyšel i co se děje jinde... slyšel jsem televizi o dvě patra jinde... otevřel jsem oči... prostor byl jako rozložen... každý obrys měl více obrysů vypadalo to jak by byl čtvrtý rozměr...

To jsem byl ještě nadšený... řekl jsem přítelkyni ať mi zkusí pustit hudbu... a tak mi pustila Soundtrack z filmu Malý Buddha první skladbu....Když jsem uslyšel první smutné tony vhrkly mi slzy do očí... jaká to byla krása... pak se však stalo něco... možná konfrontace hub právě s touto hudbou... že by se ji bály? Najednou se stalo něco jako když se v kině spálí film... udělaly se v prostoru díry... a z těch děr začala vytékat krev a hadi... cítil jsem i "vetřelce" v sobě jak chce ze mě ven jak se tam hýbe... hudbu jsem nařídil zastavit... řekl jsem si tak tady to je pro opravdové šamany... jdu do toho! A tak jsem se motal mezi samými hady a nebylo jich konce... a pak jsem toho začal mít plné zuby...

Přítelkyně rozsvítila a já zjistil, že vidím žlutě... že se všechno roztéká jako by to rozleptala kyselina. A tak jsem se rozhodl že houby vyzvracím! Jakmile jsem tohle řekl... Nastalo něco jako černá noční můra! Houby se začaly bránit. Nalil jsem si slanou vlažnou vodu a ubíhal na záchod. Bylo to hrozné... Viděl jsem pak modře... takže i přítelkyně... osoba kterou mám moc rád, vypadala jako hnusný skřet, který se mi vysmívá... Nemohl jsem nahmatat vlastní ruce, všechno bylo rozteklé... a tak jsem si sedl do kouta a přemítal... o tom jestli budu ještě vůbec normální... jestli to všechno jednou zkončí...

Pak jsem se ještě jednou rozhodl zvracet a příjmat hodně tekutin, aby mělo tělo možnost rychle se zbavit intoxikace. Pomohlo to, ikdyž to trvalo ještě nějakou chvíli... ikdyž jsem chtěl zavolat záchranku... napsal jsem dokonce i potvrzení toho, že jsem se jí opravdu dožadoval... připadalo mi to velice absurdní v tom, že jsem opravdu umíral a nebyl nikdo kdo by mi pomohl. Sám jsem nemohl... houby mi vymazali to číslo z hlavy! A tak jsem prosil přítelkyni. Marně. Musím ji poděkovat, že mi dodala odvahu bojovat! Bojoval jsem o svou záchranu... a vyhrál!

A třetí kontakt jsem měl s přítelkyní společně... přímo jsem šel do tripu se strachem, což nedokáže jen tak někdo... a taky jsem si ho pěkně vychutnal. Přítelkyně mě uklidňovala. Tentokrát jsem již nešel zvracet, vzal jsem si méně (asi zarovnanou a uhlazenou polévkovou lžíci). Měl jsem pocity jako věčného zatracení mé duše... před kterým neuniknu... prostě peklo z něhož není východiskem ani sebevražda... Přítelkyně byla na tom mnohem lépe. Ikdyž až po několika dnech mi řekla, že mám moc silnou psychiku... S odstupem prý zjistila, že to ona měla tak velký strach, že si její psychika vytvořila raději obrázky a hrála si s nimi, než aby čelila tomu čím jsem prošel. A tak mi příjde, že jsem houbám nechtěl podlehnout a tak jsem se s nimi musel utkat! Naštěstí to všechno dobře dopadlo.

Zbytek hub jsem věnoval jejich vyznavačům, kterým přezdívám "vyznavači vlastních iluzí".

V každém případě má užívání psychedelik neblahé účinky na organismus. Druhý den Vás bolí hlava a jste slabí, s pocitem dobré kocoviny. A tak mě napadá co se v době, kdy jste pod jejich vlivem děje s Vaší energií, s Vaším tělem?

Neodsává Vám ji nějaký upír? Nepodepisujete smlouvu s ďáblem, který Vám takto nabízí možnost zahrát si na Boha? Třeba je zrovna tohle zakázané ovoce...

Vždycky se ptám proč to musí jít skrze prostředníka! Proč musím konzumovat drogy když chci to co mi nabízejí? Takhle podle mě nejedná Bůh! Všechno potřebné už mi dal... jen to najít! Co když podobné stavy jsou možné i bez drog? Pak je ale otázkou proč je nehledáme sami v sobě? Co když skrze psychedelika sice poznáme záblesk svého Božství, ale za cenu velmi vypečenou? A ona určitě je vychytrale vypečená... Tak se ptám proč se honit jen za zábleskem, když můžeme mít celek? Ďábel nám nikdy neřekne o celku... snaží se nás polapit do svých sítí... a mnohé již lapil... mnohé již umořil... ale ti umoření drogami si mohou aspoň říct, že zažili záblesk svého božství...

Pak třeba šaman může být ten člověk, který uzavřel s ďáblem smlouvu která mu umožňuje pomocí "kouzel" vyměnit duši nemocných lidí jeho kmene za duši zabitých nepřátel cizího kmene? Pak by totiž sedělo tvrzení šamana o tom, že hraje s temnými silami hru o duše nemocných... A vyjednává s nimi právě pomocí psychedelik...

A pamatujte, že ďábel nikdy neuzavře nevýhodnou smlouvu! Psychedelika si vybírají svou daň ikdyž to momentálně není až tak patrné!

Ti kteří mu dobře slouží, těm kteří dokážou klesnout dost hluboko, těm zajistí výhodné postavení! Jinak by byl přeci sám proti sobě! Jedině z vysokého postavení pak může ovládat více lidí...

A tak možná je tu více temných sil soupeřících o Vaši "přízeň". Jedni třeba psychedelika zakazují, aby Vás měli pod kontrolou a ti druzí je zase propagují se stejným záměrem...

A tak si můžete sami vybrat... já sám však za sebe volím tu třetí možnost a tou je svoboda!

Pro mě psychedelika znamenala boj... boj o svou svobodu...

Ale i poznání, že realita není tak stabilní a že smysly dokáží buď dobře klamat nebo já dokážu danou realitu tvořit! A pak by nebylo divu, že o tento nástroj, o nástroj, který dokáže tvořit realitu, o ten, který máme všichni v sobě soupeří mnoho sil, včetně samotného ďábla, aby s jeho pomocí dokázali přetvořit svět k obrazům svým!!!

Proto chraňte si ten nejcennější dar... dar Boha... a nedovolte, aby se dostal do nepovolaných rukou... aby neposloužil nekalým a nízkým silám temnot!!! Aby naše ruce tvořili věci prospěšné lidem a přírodě a ne aby z jejich pomocí vznikaly destruktivní věci lidstvu a přírodě škodící! Zatím to však vypadá, že ďábel vede...

od slepý osel

 

 

4 komentáře:

  1. No tak to bud stastnej, ze se ti nerozjela psychoza nebo pri nejlepsim nejaka jina lehci porucha. Urcite nejde o "silnou psychiku", kdyz zazivas horror trip - spis mas v sobe nejaky problem, tvoje pritelkyne je uvnitr nejspis "cistsi" nez ty.urcite bych dala prednost holotropnimu dychani s certifikovanym odbornikem. Tohle je mozna svoboda, ale podle meho nazoru take hazardovani s vlastnim zdravim. Ne kazdy se narodil, aby se mohl stat samanem a i sam "mocny saman" urcite na zacatku sve cesty potrebuje zkuseneho ucitele....

    OdpovědětVymazat
  2. tyjo haldy,ja sem po houbickach videl neco jako bohha nebo strazce hub.pri zvraceni a hnusne sem se zadejchaval

    OdpovědětVymazat
  3. Souhlasím s prvním komentářem. Jinak dodám : chce li si někdo začít s psychedeliky, pak je dobré nejprve se zaobírat sháněním informací a vědět předem do čeho jdu a jaká jsou rizika. Vinikající je literatura od psychologa, znalce psychedelik a vynálezce holotropního dýchání MUDr. Stanislava Grofa. Autor tohoto příspěvku se mýlí zejména v jedné, zato zásadní věci, předpokládá, že cesta poznání je pohoda, to je omyl i při mnohem mírnějších metodách než je užívání psychedelik. Psychedelika typu psylocibynu v lysohlávkách nastaví při velkých dávkách obrovské zrcadlo dovnitř vlastní mysli a vědomí, je na každém, jak se s tím srovná, ve chvíli propuknutí paniky ze špatných prožitků je chybou marná snaha o opětovné získání navyklé sebekontroly a zažité reality, vyvolá to tak nejspíše ještě horší prožitky. Viz snaha vyzvracet houby a vrátit se do bodu před jejich požitím - pošetilé a někdy nebezpečné. Je těžké však čelit ztrátě sebekontroly, proto upozorňuji všechny potencionální experimentátory, aby alespoň znali dávkování ikdyž je individuální a k prvním experimentům přistupovali v klidném a pokud možno bezpečném prostředí a s menší dávkou. Je podstatný rozdíl mezi malém množství a velkém. Řada těch co užívají houby již pokolikáté vlastně nikdy nepožila opravdu velkou dávku a spíše se věnují \"rekreačním účinkům\" hub, větší množství je však zcela o něčem jiném!!! Například setkání s archetypálními sférami zla může být pro leckoho nejhorším zážitkem v jeho životě.

    OdpovědětVymazat
  4. Proste umonuji eme ve zkratce. Jste vnormalnim stavu precitliveli, tak pri mensim mnozstvi budete jeste vic, pri velke davce-- nikdo nevi. Mam za to, ze cim hodnejsi, premysliveji clovek, tim vic myslenek, strachu o sebe, rodice, kamarady, planetu....Nesmi s vama byt nejakej rival nebo nekdo koho na 100 procent nemilujete. Muze vam to ublizit, protoze pri blbych pocitech staci treba i objeti od cloveka, ktereho mate radi a kterej to mysli taky tak a jste s nim nejak lidsky spojeni. To jsou zase krasny chvile, sounalezitost atp. Na houby je, ze clovek ma pocit, ze je obklopnej haraburdim. Ze z toho nic vlastne nepotrebujete. Mel jsem zaplatit v obchode za vodu a bylo mi z toho trapne. Prodavacce jsem nasypal stovku v drobnych, jen proto ze jsem vedel ze se to ode mne ceka a sel jsem do hajzlu. Proste vubec se mi nelibilo jak to mame my lidi spolu nastaveny. Od te doby drogy neberu, protoze mi akorat zesilene predvedou kde to kurva jsem a kolika krivdama a svinstvama jsme obklopeni. Realita uz sama o sobe je dost mazec natoz si ji dat pres zesilovac a ucitit ji 1000x intenzivneji. Kamos na stredni davce hub treba vymazal skoro celej telefonni seznam a pekne nam to okomentoval, co jsou zac a proc na ne uz sere. Zbylo mu tak 10 cisel. Rodina a nej pratele. Chapete? Abych rekl i neco hezkyho, tak nejkrasnejsi stav jsem mel na extazy nebo co to bylo- cistou tezko sezenete- kterou jsem si vzal s mou cerstvou laskou v plne zamilovanosti. Nesoulozili jsme. Drzeli jsme se za ruky a meli oba nekolikahodinovej orgasmus z toho, ze jsme spolu a milujeme se. Ze jsme se nasli. Jenom jsme se hladili a divali se na sebe. A o tom to je.

    OdpovědětVymazat