pondělí 31. října 2005

Spánek Před spánkem připravím tělo, pomalu protáhnu a propnu všechny šlachy a svaly. Poté ulehnu na záda, ruce podél těla. Uvolním se. Začněte dýchat vaším obvyklým tempem, nepřepínejte se, dýchejte tak, jak jste normálně zvyklí a svůj dech jen pozorujte. Snažte se dýchat břichem nežli plícemi. Vaše povrchní uvolnění je pouze 5% až 15% z toho, jak až maximálně jste schopní se uvolnit. Představte si, že s každým nádechem by se část vaší hmotnosti propadla do země. Proveďte třeba takto 20 vdechů. Nyní zaměřte svůj pohled (mentálni) na nohy. S každým nádechem pociťujte, jak je vaše levá noha více a více uvolněná, po třech nadechnutích přejděte na další část těla. Postupujte v pořadí: Spodní část levé nohy, lýtko na levé noze, levé koleno, levé stehno, spodní část pravé nohy, pravé lýtko, pravé koleno, pravé stehno. Břicho, hruď, Zadek, spodní část zad, hodní část zad, trapézy, levou ruku od konečků prstů až po rameno, to samé s pravou rukou, krk, obličejové svalstvo. Pakliže je ještě nějaká část vašeho těla neuvolněná, vraťte se k ní a dokonale jí uvolněte. Nyní mohu pracovat z myslí. Ztiším myšlenky. Koncentruji mysl do středu svého těla, nebo do srdce. Přeruším spojení s okolním světem a nechám ho starat se sám o sebe. Stáhnu se dovnitř do nitra. Cítím se Šťastný protože jsem doma. Usínám s vnitřním tichem nebo s nějakým přáním. Mohu také použít metodu autosugesce a využít tak své podvědomí pracovat za mě v noci. V přítomném čase, rozkazovacím způsobem opakuji nahlas či v duchu své přání, nejlépe až do usnutí. Mohu taky použít růženec pro lepší koncentraci a posunovat si korálky s každým vyslovením. Příklady: Jsem uvolnění; mám se rád; jsem svobodný; miluji svůj život; jsem ve vnitřním tichu… S dalším přáním pokračuji, až když jsem s předešlým dosáhl výsledku. (možná je toho moc, ale budete ležet celou noc)

Žádné komentáře:

Okomentovat